Här presenteras våra köpvillkor och olika betalningsalternativ. Har du några funderingar eller om du tycker något är oklart ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst som gör allt för att hjälpa dig och gärna svarar på alla dina frågor.


* Köpvillkor

* Leveransvillkor

* Betalningsvillkor

* Returer och Byten




Returer och Byten

---------------------------



OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!


TYVÄRR GÄLLER INTE NEDAN INFO OM ÖPPET KÖP DÅ VI NU HAR UTFÖRSÄLJNING AV HELA BUTIKEN.


OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!







--- 14 dagars öppet köp! ---


Vi följer så klart distanshandelslagen så hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp på dina varor du beställer, så du kan lugnt och sansat prova dina kläder hemma för att se att dom passar just för dig.
Se nedan för info hur du gör vid ev. retur.


Ångerköp
Om du ångrar ditt köp så måste du returnera dina varor inom 14 dagar från mottagandet.
(Ett outlöst paket räknas INTE som en ångervara utan dessa 14 dagar räknas från leverans av paketet.)

Hör av er till oss innan en ev. retur så vi i systemet kan registrera din retur.
Bifoga ditt ordernummer samt vilket eller vilka plagg din retur gäller när du kontaktar oss.
Du skriver sedan ut och fyller i nedan retursedeln och skickar den tillsammans med dom varor du inte vill behålla eller som inte passade. Denna returfrakt står du för själv. Viktigt att du bifogar denna retursedel så vi vet vem avsändaren är.

*Retursedel

Produkten måste vara hel och oanvänd samt alla etiketter osv. måste vara kvar vid returen. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkt och ev. tillbehör måste vara i nyskick när den inkommer till oss.
Av hygieniska skäl gäller ej ångerköp för underkläder, bikinis och hygienartiklar.

Returer som skickas försent eller retur av vara som inte är i samma skick som när vi skickade den kommer inte att accepteras.

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.
(Spara alltid kvittot från posten tills returen är avklarad, där står ditt kollinummer. Detta nummer används vid eventuella reklamationer på posten.)

Betalar du med faktura justerar du beloppet för returen själv på den faktura som låg i paketet vid leveransen. Du betalar endast för de varor du behåller samt för fraktavgift och faktureringsavgift. Väljer du att returnera hela ordern så betalar du endast för returportot vilket du själv gör på posten eller ditt utlämningsställe. Vi justerar fakturabeloppet så fort det att returen inkommer. OBS! Vi skickar inte ut någon ny faktura till dig vid delretur. Använd den ursprungliga fakturan för att betala in summan som kvarstår.

Om du betalat med bankkort/betalkort så meddelar vi våran samarbetspartner Certitrade om din retur och dom återför sen pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna.

Har du förskottsbetalat din order så fyller du i dina bankuppgifter på retursedeln som du bifogar med returen så återbetalar vi summan för dom returnerade varorna direkt till ditt konto.

OBS!
Normalt tar det bara några dagar från att vi mottagit din retur innan du erhåller eventuell återbetalning. Maxtiden för återbetalning är enligt lag 30 dagar.

Ej uthämtade paket
VIKTIGT! För paket som inte hämtas ut fakturerar vi ändå avgiften 249 kr för att täcka de kostnader som uppstår för hantering och administration.
Vi överlåter alla fakturor åt Klarna AB.

OBS! Att endast strunta i att lösa ut ett paket räknas inte som en ångervara.
14 dagars ångerrätten börjar gälla först när ett paket hämtats ut av kund.

Liggtid hos posten är 14 dagar sedan skickas paketet i retur till FashionClub.se automatiskt.

Felaktig vara
För att åberopa att vara är felaktig eller trasig skall du reklamera produkten till oss omgående, dock senast 14 dagar från ankomstdatumet. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är felfritt. Inkommer reklamation senare än 14 dagar förbehåller sig FashionClub.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står för alla fraktkostnader om vi skickat fel eller trasig vara till dig. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att felet är en garantiskada, kommer vi att reparera alt. skicka ut en ny likvärdig vara till dig samt ersätta dig för dina kostnader.

Vid reklamationer står alltså vi för returportot som regleras i efterhand.
(Spara alltid kvittot från posten tills returen är avklarad, där står ditt kollinummer. Detta nummer används vid eventuella reklamationer på posten.)

Byte av använd vara
Ångerrätten gäller ej om varan är använd, skadad, tvättad eller på annat sätt modifierad.

Transportskada
I fall av trasigt eller öppnat paket vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du maila vår kundtjänst omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din order kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står för frakterna.

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 249 kr. Ny faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss.
Observera att vi
endast säljer varor
via våran webshop,
vi har alltså
ingen möjlighet till
fysisk försäljning i
form av någon butik.


FashionClub.se
Söderhamn
*Sök ditt paket*